Aquest curs pretén introduir a persones no especialistes en polítiques d’igualtat de gènere en el disseny i realització d’informes d’avaluació de l’impacte de gènere.
Començarem donant una introducció conceptual que ens permeti entendre per què parlem d’igualtat de gènere, quins objectius es persegueixen i quines són les diferències i desigualtats de gènere que existeixen en el nostre territori des d’un enfocament interseccional.
Seguirem presentant una de les principals eines per implementar el principi de transversalitat de gènere en les polítiques, programes i serveis: els informes d’avaluació de l’impacte de gènere. Eina que treballarem a partir de casos pràctics.
Objectiu general:
Objectius específics:
Aprendre a realitzar propostes de millora per reduir l’impacte negatiu de gènere que pugui produir una política, programa o servei.
El curs presenta 3 mòduls:
1.- Què vol dir treballar amb perspectiva de gènere?
2.- Què són i quina utilitat tenen els informes d’avaluació de l’impacte de gènere.
3.- Estructura dels informes d’avaluació de l’impacte de gènere.
El curs donarà molta importància al debat i a l’experimentació. Després d’haver consultat els materials audiovisuals i textos preparats pel curs l’alumna haurà de fer molta pràctica per aprendre a avaluar l’impacte de gènere que pot tenir una política, servei o programa.
Professionals que treballen en projectes d'intervenció social (del tercer sector, de l'administració, del cooperativisme, dels moviments socials, etc. )
-Professionals d'empreses interessades a aprofundir el compromís cap a l'equitat de gènere.
-Qualsevol altra persona interessada.
Dra Mònica Gelambi. Doctora per la Universitat Rovira i Virgili, amb menció de doctorat europeu. Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la UB i en Dret per la URV. Des del 2008 és directora del Centre Atena Gender Consulting, centre especialitzat en formació i recerca en temes d’igualtat en gènere en el món local.
Dates: De dilluns 10 de juny al 19 de juliol
Format: Online (asíncron)
Plataforma Moodle
CURS ONLINE (asíncron)
Plataforma Moodle.
Per formalitzar la matrícula del curs, cal adjuntar la següent documentació:
- Col·legiats d'altres col·legis professionals han d'enviar un correu a formacio@colpis.cat identificat-se com a tals per a poder gaudir del descomte de col·legiats.
- Fotocòpia del comprovant de pagament del curs (només per aquelles persones que facin el pagament a través de transferència bancària).
- Els estudiants de Ciències Polítiques i/o de Sociologia (amb la meitat de crèdits totals aprovats) gaudeixen d'un preu especial. En cas de ser-ho, caldrà presentar una còpia de la matrícula de la universitat de l'any en curs.
- Per poder gaudir del descompte per aturats, cal aportar document de situació administrativa (SOC). Només es pot gaudir d'un descompte per persona i curs.